Acest vitamin comun poate reduce riscul de a dezvolta diabet de tip 2
Nouă cercetări sugerează că unele persoane cu prediabet pot beneficia de un supliment de vitamina D. Suplimentul poate reduce riscul de a dezvolta diabet de tip 2. Există câteva aspecte de luat în considerare înainte de a încerca acest lucru, potrivit prevention.com.
👉 Prevalența prediabetului și provocările gestionării riscului
Mai mult de 115 milioane de americani au prediabet, o afecțiune caracterizată prin niveluri de zahăr în sânge mai mari decât cele considerate normale, dar care nu sunt suficient de mari pentru un diagnostic de diabet de tip 2. Dacă te numeri printre aceștia, marea provocare este să faci tot ce poți pentru a reduce riscul ca boala ta să progreseze spre diabet de tip 2.
În timp ce adoptarea unei alimentații sănătoase și creșterea activității fizice pot reduce cu 50% riscul de a dezvolta diabet de tip 2 în cazul prediabetului, noile cercetări sugerează că administrarea unui supliment de vitamina D în doze mari ar putea ajuta, dar numai pentru anumite persoane cu prediabet.
👉 Rezultatele cercetărilor privind vitamina D și variabilitatea genetică
Studiul, publicat în JAMA Network Open, a analizat datele din studiul D2d, un mare studiu clinic care a investigat impactul a 4.000 de unități de vitamina D pe zi față de un placebo la peste 2.000 de adulți americani cu prediabet pentru a observa dacă aceasta ar avea un impact asupra prognozei lor de diabet de tip 2. (Acest studiu nu a găsit beneficii ale administrării vitaminei D pentru prevenirea diabetului de tip 2).
În cel mai recent studiu, cercetătorii au analizat datele genetice de la 2.098 de persoane care au participat la experiment. Aceștia au comparat în mod special răspunsul la suplimentul de vitamina D la persoanele cu diferite variații comune ale genei receptorului vitaminei D. După ce au analizat datele, cercetătorii au descoperit că persoanele cu prediabet care aveau aceste variații comune în gena receptorului vitaminei D aveau un risc cu 19% mai mic de a dezvolta diabet de tip 2 atunci când luau o doză mare zilnică de vitamina D.
(Aceste variații erau variațiile AC sau CC ale genei receptorului vitaminei D ApaI, dacă vrei să intri în detalii tehnice).
Deși descoperirile nu sugerează că toți cei cu prediabet ar trebui să ia suplimente de vitamina D, cercetătorii notează că acest lucru sugerează că testarea genetică ar putea fi utilă în viitor pentru a identifica persoanele cu prediabet care ar putea beneficia de doze mai mari de vitamina D.
👉 Rolul receptorului vitaminei D și funcția insulinică
Potrivit experților, vitamina D joacă un rol important. Anastassios Pittas, M.D., autorul principal al studiului, profesor de medicină la Tufts University School of Medicine și șef al endocrinologiei, diabetului și metabolismului la Tufts Medical Center, a explicat importanța acesteia. “Receptorul vitaminei D este ‘senorul’ care permite organismului să utilizeze vitamina D,” a spus el.
“În unele persoane, acest receptor funcționează mai eficient, așa că nivelurile mai mari de vitamina D pot sprijini mai bine procese cum ar fi funcția insulinică, ducând la un control mai bun al glucozei.” Dar, în altele, receptorul nu răspunde la fel de bine. “Astfel, administrarea unei cantități mai mari de vitamina D s-ar putea să nu aibă același beneficiu,” a adăugat Dr. Pittas.
Vitamina D nu acționează singură, subliniază Scott Keatley, R.D., co-proprietar al Keatley Medical Nutrition Therapy. Aceasta se leagă de receptorul vitaminei D, ceea ce declanșează o reacție în țesuturi precum celulele beta ale pancreasului, care sunt responsabile pentru secreția de insulină.
👉 Importanța abordării cuprinzătoare pentru persoanele cu prediabet
Dacă ai prediabet, un supliment de vitamina D este puțin probabil să fie calea de a evita progresul spre diabet de tip 2, indiferent dacă ai sau nu această variantă genetică specială. “Dieta și exercițiile fizice sunt în continuare principalii factori,” afirmă Keatley. “Atunci când persoanele cu prediabet îmbunătățesc calitatea dietei, pierd în greutate și devin mai active, reducerea riscului de diabet este de obicei mult mai mare și mai consistentă decât ceea ce observăm de la vreun nutrient singular.”
Acest lucru nu înseamnă că vitamina D este lipsită de valoare. “Dacă vitamina D joacă un rol în această chestiune, acesta ar fi probabil un efect de sprijin mai mic,” spune Keatley. “Consideră-l ca pe ceva care ar putea rafina riscul pentru anumite persoane, nu ca pe ceva care înlocuiește principiile de bază.”
În cele din urmă, dacă ai prediabet și dorești să reduci riscul de a dezvolta diabet de tip 2, este important să discuți cu furnizorul tău de sănătate despre opțiunile de tratament disponibile.
Suplimentele alimentare sunt produse menite să completeze dieta. Ele nu sunt medicamente și nu sunt destinate să trateze, diagnosticheze, atenueze, prevină sau vinde boli. Fii atent la administrarea suplimentelor alimentare dacă ești gravidă sau alăptezi. De asemenea, ai grijă să nu oferi suplimente unui copil, decât dacă este recomandat de furnizorul său de sănătate.